Závada vstřikovače na motoru 2AD-FTV

Dostala se ke mě Toyota RAV4, motor 2.2 D-CAT, 2AD-FTV z roku 2013. Dokud se motor neohřál, tak bylo všechno v pořádku, ale asi po ujetých deseti kilometrech začal motor vynechávat. Když se jelo velmi opatrně a moc se nevytáčel motor, tak to vypadalo, že je vše v pořádku. Ale jak se šláplo více na plyn začal motor škubat. Jenže kontrolka motoru nesvítila a žádná závada v paměti uložená nebyla. Ani živá data nic moc nenapověděla. Korekce vstřikovačů byly -0,3 0,0 +0,6 a 0,0. Po připojení osciloskopu G-scan 2 na kabely od vstřikovačů to začalo být jasnější. Křivky napětí měly všechny válce vzorové, ale po připojení proudových kleští a měření proudových křivek bylo vidět, že vstřikovač třetího válce má křivku jinou než všechny ostatní. Na obrázku je vidět bíle referenční křivka a žlutě křivka třetího vstřikovače. Menší rozkmit a jeho kratší dobu přisuzuji špatně fungujícím vnitřním mechanickým dílům vstřikovače. Vstřikovače pak ani nebylo potřeba posílat do diesel centra na otestování, abych šetřil klientovy výdaje a rovnou jsem navrhl výměnu. Po výměně, uložení kódu nového vstřikovače do jednotky a naučení vstřikovací dávky pomocí G-scan 2 motor fungoval bezvadně.

ScreenCapture_23092017_112140-13-a-Referencni